close
متخصص ارتودنسی
با اعداد شانس آشنا شویم
loading...

پژوهشکده مرجع پژوهش دانش آموزان

با اعداد شانس آشنا شویم زندگی پر از پستی و بلندی است که گاهی اوقات ما را بشدت گرفتار خود می کند تا آنجا که احساس می کنیم خسته تر از آن هستیم که ادامه دهیم. ...

آخرین ارسال های انجمن

با اعداد شانس آشنا شویم

باقی بازدید : 97 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات ()

زندگی پر از پستی و بلندی است که گاهی اوقات ما را بشدت گرفتار خود می کند تا آنجا که احساس می کنیم خسته تر از آن هستیم که ادامه دهیم.

اگر این طور است گاهی بد نیست به اعداد شانس خود متکی شویم. این اعداد ما را تشویق می کنند به کارهایمان بهتر از گذشته رسیدگی کنیم. نه، تصور نکنید این اعداد مبنای خرافی دارند، بلکه کاملا براساس مسائل روان شناسی هستند و پس از کلی بررسی تهیه شده اند.
 

عدد شانس ۲

این عدد بیان کننده قانون دو دقیقه است. یعنی اگر انجام دادن کاری فقط دو دقیقه یا کمتر وقت می گیرد، بلافاصله آن را انجام دهید. گاهی اوقات همین کارهای بظاهر ساده جلوی کامل کردن فهرست کارهای روزانه تان را می گیرد.

عدد شانس ۵

وقتی با یک وظیفه سخت، چه در خانه و چه در محل کار مواجه شدید، از قانون ۵ دقیقه استفاده کنید. برای این که آن کار سخت را به تعویق نیندازید به خودتان بگویید: «فقط ۵ دقیقه روی این وظیفه وقت می گذارم و سپس اگر خواستم بعدا به سراغش می آیم.» با این کار شکیبایی تان را بالا می برید و چه بسا احساس می کنید می توانید تا آخر به آن کار رسیدگی کنید و انجام آن را به تعویق نیندازید.

عدد شانس ۱۱

اگر از ورزش کردن بیزارید، اما می خواهید بدنی سالم و عمری طولانی داشته باشید، عدد شانس ۱۱ به کارتان خواهد آمد. بیشتر افراد فقط ۱۱ دقیقه در روز ورزش می کنند و بنابر آمار ۱٫۸ سال به طول عمرشان اضافه می شود.

عدد شانس ۱۵

آیا می خواهید دست از نوشیدنی های مضر بردارید یا دیگر سیگار نکشید یا دسرهای پر کالری شکلاتی را به دلایل سلامت مصرف نکنید، اما توانایی مقابله با وسوسه آنها را ندارید، عدد ۱۵ مناسب تان است. تحقیقات نشان داده است اگر ۱۵ دقیقه به چیزی یا خواسته ای «نه» بگویید بتدریج می توانید در برابر اکثر وسوسه ها، مقاومت خوبی از خود بروز دهید.

عدد شانس ۲۰

به دنبال راه حل مناسبی برای یک مشکل هستید، اما هرکار می کنید به نتیجه ای نمی رسید. اینجاست که قانون ۲۰ دقیقه مفید است. در واقع هنگام بروز مشکل فرد ممکن است دچار اضطراب و نگرانی شود و فکر و ذهنش بدرستی کار نکند، بنابراین بهترین راه حل ۲۰ دقیقه فکر نکردن به آن مشکل است. در این مدت مغز و ذهن تان را کاملا در حالت آزاد و استراحت قراردهید و پس از ۲۰ دقیقه به مشکل و راه حل احتمالی فکر کنید. این روش بیشتر مواقع جواب می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 91
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 799
  • بازدید ماه : 2,886
  • بازدید سال : 16,782
  • بازدید کلی : 455,854
  • کدهای اختصاصی